Gulrot kake langpanne






Denne oppskriften har jeg brukt før,men i en rund form. Nå lagde jeg den i langpanne,som går mye fortere hvis man har VELDIG lyst på kake der og da :)

Bilde er ikke det beste jeg har tatt,men det er smaken som er det viktigste,og denne er bare rå god:)

300g brunt strøsukker
3 egg
3 dl solsikkeolje
300g hvetemel
1 ts natron
1 ts bakepulver
1 ts malt kanel
1/2 ts malt ingefær
1/2 ts salt
1 ts vaniljesukker
300g gulrøtter
 

Forvarm ovnen til 170 grader


Ha sukker,egg og olje i en kjøkkenmaskin,eller med en elektrisk håndmikser.
og bland alt godt sammen.Tilsett gradvis mel,natron,bakepulver,kanel,ingefær,salt og vaniljesukker og kjør til alt er godt blandet.

Rør inn de revne gulrøttene for hånd til de er jevnt fordelt.

Fordel røren i en langpanne,jeg brukte en mellomstor,du må se ann hvor stor røre du har.
Du kan også ha det i kakeformer på 20 cm hvis du ønsker det istedenfor.

Sett den i ovnen og la det steke i ca 20-25 min. La kaken hvile litt før du skal ha kremosten på,eller så smelter det bare.


Kremost topping:


300g siktet melis
70g usaltet smør
150g kald kremost



Visp melisen og smøret først med en elektrisk håndmikser eller kjøkken maskin
og kjør dette på middels hastighet. Ha i så kremosten og bland alt godt sammen.
kjør på middels hastighet i minst 5 minutter,til blandingen er lett og luftig.
Ikke visp for mye da toppingen kan bli for løs




Enjoy !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar