Sjokolade Pavlova

                                            Mmmmmmmm :)



    Deilig,deilig sjokolade Pavlova :) Denne var bedre enn den orginale Pavlova kaken jeg lagde 
   sist. 

Sikker pågrunn av sjokolade konsistensen,med deilig fyll og bær,absolutt nydelig!

Her er oppskriften:


4 eggehviter 
200 g sukker
0,5 ts med bringebær eddik
1 ts vaniljesukker
2 ss bakekakao


Fyll:

3 dl kremfløte
Vaniljekrem( jeg brukte Freia sin) bruk gjerne alt 
bringebær
blåbær
rips hvis du får tak i 



Først så lager du marengsen med å blande eggehviter og sukker. Bruk gjerne en kjøkken maskin
og la den stå på i ca 15-20 min. Den skal bli så stiv at du kan snu den på hodet. Bland så i bakekakao,vaniljesukker,eddik,og bland det godt sammen. Så finner du frem bakepapir og lager en sirkel ca 22 cm,bruk en bakeform.


Fyll ut sirkelen og sett den i ovnen på 180 grader,forvarmet og sett det ned til 150 grader når du setter den inn. Den skal stå i 1 time.

Jeg lagde min dagen før og den kan oppbevares veldig lenge. Men når du har lagt fyllet på skal man helst spise den opp med engang :)


Når marengsen er ferdig så avkjøles den litt før du legger på fyllet :)


Bland først fløten til krem før du tar i vaniljekremen oppi. Bre det utover marengsen og pynt med bærog litt sjokolade saus til slutt :)




God sommer :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar