cheese cupcakes inspirert av New York

Idag prøvde jeg meg på denne cheese cupcakes inspirert av New York. Jeg har vært der en gang ifjor og elsker det stedet,og en ting jeg vet er at de elsker cheese cakes :)
Fant oppskriften på nett og her får dere den ;)

6 medium cupcakes
100g philadelfia ost
50g sukker
1,5 dlkrem fløte
3ts gelatin pulver
6ss vann
6 stk bixit kjeks
50g usaltet smør


Ta først å smuldre kjeksen,ta dem i en pose og bruk en kjevle over eller en kjøkkenmaskin jvis du har det.
Smelt smøret og bland dette sammen. Fordel dette i muffinsformene, press det ned med en skje sånn at kjeksen skal bli fin og fast.
Sett det i kjøleskap for 10 -15 min
Kok opp vannet,ta gelatin pulveret  i og rør om og kjøl.


Bland osten med sukker,rør inn gelatinen.Pisk fløten til krem,bland det inn sammen med osten.
Hell det i formene over kjeksen..La det stå i kjøleskapet i 2 timer.

Du kan ha blåbær eller bringebær sylteøy på YUMMI :))
Enjoy!!

4 kommentarer:

  1. Mmm ... disse så veldig gode ut!

    M:)

    SvarSlett
  2. De var kjempe gode :) Kommer til å lage de flere ganger ;)

    SvarSlett
  3. Else Grethe Evensen12. oktober 2011 kl. 06:48

    Hvordan har du fått de ut av formene? De så bare så fantastisk gode ut, og jeg har lyst til å prøve ;-)

    SvarSlett
  4. Hei :) Det var ikke noe vanskelig det ;)
    La de bare stå i kjøleskapet en liten stund så de stivner så er det bare å dra av formen :)De er knall gode :P

    SvarSlett