Supergode søtsalte nøttesjokolade fra Nigella



Nam nam..trenger jeg å si mer. Tror ikke det :) Supergode og super rask å lage. Du klarer ikke å nøye deg med bare en

200g mørk sjokolade
100g melkesjokolade
125g usaltet smør
3ss lys sirup
250g salte peanøtter
40g smash sjokolade eller hva du enn ønsker å bruke
jeg brukte en liten langpanne,men du kan bruke en springform også

Kle formen med aluminiumsfolie
brekk eller hakk sjokoladen i biter og ha dem i en tykkbunnet kjele
tilsett smøret og sirup og sett kjelen på svak varme.
La det smelte langsomt

Ha peanøttene i en bolle sammen med hakket smash sjokolade.Ta så den smeltede sjokoladen oppi og rør det godt sammen. Ha det så oppi langpannen og fordel det godt utover.
Settes i kjøleskapet i 4 timer. Når det er ferdig så er det bare å nyte det :)

2 kommentarer:

  1. Disse står på den eviglange listen min over ting jeg skal bake i nærmeste fremtid faktisk! :)

    Hyggelig du har lagt deg som følger av kakebloggen min :) Har lagt meg som følger av din også nå jeg :)

    Klem, Tone

    SvarSlett
  2. Flott :) Og kaken er kjempe god,så den må du teste ut snart ;) Tar ikke lang tid å lage den.

    SvarSlett