Karamell popcorn



Dette lagde jeg igår for jeg hadde lyst på noe godt,og denne oppskriften fant jeg hos Passion4baking :)
Herregud noe så godt da!! Klarte ikke å legge det fra meg heller hehe.

Jeg popper 2 pakker med popcorn,og jeg brukte en med smør for mer smak :)

Oppskrift:

2 pakker med popcorn
100g usaltet smør
2 1/2 dl sukker
3/4 dl lys sirup
2ss med vann
1ts salt
2ss vaniljesukker



Sett ovnen på 125 grader
Pop popkorn i mikro eller i en kjele


Smelt smør i en kjele på lav varme, tilsett sukker, sirup, vann og salt.
Kok opp under omrøring til det når 160 grader eller når du ser at sukkeret har blitt oppløst.
Ta kjelen bort fra varmen og legg i litt vaniljesukker 
Legg de ferdig poppede popkorna i en langpanne, hell karamell over  og bland det godt. Inn  i ovnen på 125 grader cirka 1 time


Nyt det :)



2 kommentarer:

  1. Lager det nå. Karamellen smaker godt og oppskriften var lett. Nam! :)

    SvarSlett
  2. Hei :) Så flott å høre at den falt i smak :)

    SvarSlett