Sjokolade cupcakes toppet med deilig Ganache krem



Hvem kan motstå deilig mørk sjokolade? Ihvertfall ikke jeg,og det passer utmerket til disse kalde dagene vi går igjennom ;)

Jeg blandet smeltet mørk sjokolade 70% med litt av Freias pekan og havsalt sjokolade ,får salt og søtt passer veldig godt sammen :) Toppet det med litt nøtter og du kan velge selv hva du har lyst å toppe det med.
Jeg hulet noen av cupcakesene sånn at jeg fylte det med mer ganache krem,veldig godt.


Her er oppskriften:

Varm opp ovnen på 160g

2 store egg
200g sukker
180g usaltet smør
Frøene fra vaniljestang
190g siktet hvetemel
1 ts bakepulver

100g mørk sjokolade
1dl fløte


Pisk sammen smør og sukker til det blir fluffy og fint. Tilsett så ett egg om gangen og bland godt for hver gang på middels hastighet.Ha i vanilje frøene og det tørre sammen i deigen. Smelt så sjokoladen og ha det oppi sammen med resten.

Jeg tok litt fløte oppi sånn at deigen ikke skulle bli så tykk.

Ha opp i formene og sett det i ovnen i ca 25-20 min.

Lag så Ganache kremen:

100-200 g mørk sjokolade 70%
1/3 dl fløte
3 ss lys sirup

smelt det i mikro ovnen på litt lav varme. La det avkjøle





  Enjoy!!

4 kommentarer: