Starbucks kaffe cupcake




Denne oppskriften har jeg tatt fra Passion4baking:)
Bruker grunnoppskriften på vanlig vanilla cupcakes men erstatter hvitt sukker med brunt.

 Som topping kan man bruke Delicious white chocolate frosting eller som jeg gjorde hvitsjokolade topping med litt kaffe pulver i :) Nam nam

Cupcakes:
200g usaltet smør romtemp
3 dl brunt sukker
2 ts SP( sponge cake stabiliser)
4 egg romtemp
5 dl hvetemel
1 1/2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
1 beger starbucks iskaffe
2,5 dl fløte
100g knust daim



Forvarm ovnen på 200 g

Kjør smør og sukker sammen ett par minutter til det blir fluffy
Bland i SP hvis du har.
Bland så ett og ett egg om gangen og bland det godt i 2 min hver gang
Rør sammen hevetmel og bakepulver sammen i en annen bolle,og sikt det sammen minst 2 ganger så får du luftigere cupcakes.
Ha i så fløten,iskaffen og daim tilslutt. Fyll formene ca 2 ss fulle.
Stekes i midten i ca 15-20 min.







Delicious white chocolate frosting:
500g hvit sjokolade
5 dl kremfløte


Ha sjokolade bitene i en blender
Varm fløten og tilsett den i blenderen mens motoren går. Kjør et par minutter til
alt er godt blandet.Tilsett eventuelt ekstrakt. Ha det i kjøleskapet i ca 2 timer og rør rundt hver 30 min.Pisk så den til den blir fluffy,men ikke for mye for da kan den skille seg


Enjoy !!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar