Lady fingers



Denne oppskriften har jeg tatt ifra boka "Love Manuela" :)
Nydelig kjeks,perfekt til kaffe og veldig raskt å lage;)

Oppskrift:
Forvarm ovnen på 200 g
3 store egg,skilt og romtemp
60g sukker
80 g hvetemel (her brukte jeg glutenfri mel)
1ss maisenna
1/4 vaniljestang eller 1 ts vaniljesukker som jeg brukte
og melis til dryss




Skill eggeplommene fra hvitene. Pisk eggehvitene skummende i en mikser. Tilsett halvparten av sukkeret(30g),så snart det begynner å skumme.Ikke kjør den for lenge-det skal bli en fin og blank marengs


Sikt hvetemel og maisenna i en bolle
Ha eggeplommene i en annen bolle,tilsett resten av sukkeret og vaniljesukkeret eller frøene om du velger det.


Miks i ca 3 min.Tilsett så marengsen i bollen i tre omganger.Bland det forsiktig etter hver gang.
Ta så hvetemelet og maisenna oppi.Rør forsiktig sammen.


Dekk en stor stekeplate med bakepapir,ha røren oppi en kakesprøyte med en stor rund tipp.
Sprøyt ca 8 cm lange remser.
Dryss melis på og sett stekeplaten midt i ovnen i ca 10-12 min








 

Bake with Love som Manuela sier :)

Enjoy !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar