Magnolia vanilla cupcakes med angel feather icing

Har lenge hatt lyst til å lage Magnolia cupcakes kjent fra Magnolia Bakery i New York:)
I denne oppskriften bruker man litt mer smør enn vanlig. Og som topping brukte jeg Angel feather icing fra Passion4baking . Men jeg syns den ikke ble stiv nok,selv etter å mikset i 5 min.. så kanskje jeg gjorde noe feil. Neste gang bruker jeg en smørkrem med kremost,og man kan droppe osten selvfølgelig ;)

Selve cupcake røren ble grei,men jeg hadde tatt for mye deig oppi formene,så det vokste litt over.
Men det er sånn man lærer ikke sant ;)

  Prøvde å lage roser,men det gikk dårlig gitt. Jeg har brukt tre forskjellige farger,men det er litt vanskelig å se på bildene. Brukte lyserosa,lyse mint grønn,og lyseblå noe Magnolia Bakery også gjør.

Her er oppskriften:

Forvarm ovnen på 180 grader

Cupcakes: 
230 g usaltet smør romtemp
450 g sukker
4 store egg romtemp
235 hvetemel
3ss maisenna 
2 ts bakepulver
1/2 ts salt
1/2 ts natron
2 1/2 dl melk
1ss vaniljeekstrakt

Ha mykt smør i en mikser og kjør til den blir "Fluffy".Tilsett så sukker og miks i ca. 3 min på høy hastighet.
Tilsett ett egg om gangen. Miks ca.2 min etter hvert egg til det blir fluffy.

Bland hvetemel,maisenna,bakepulver,salt,natron,melk,og vaniljeestrakt. Tilsett blandingen i røren i to omganger. Miks etter hver gang. Bland røren godt.

Fordel røren i cupcake former og stek i midten av ovnen i 20-25 min




Angel feather icing:
2 eggehviter
170 g sukker
1 dl maissirup eller glukose
1 ss vann
3-4 dråper sitronsaft
1-2 ts vaniljeestrakt


Ha alle ingrediensene unntatt vaniljeestrakt i en bolle over en kjele med kokende vann. Dette gir en god konsistens og kremen får en fantastisk glans.Bruk en romslig bolle slik at du kan mikse litt kraftig.Rør sammen med håndmikseren til den blir luftig og fin. Ta bollen av kjelen og miks videre.Tilsett vaniljeestrakt eller en annen smak.






Bake with love som Manuela sier :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar