Vanilje og sitroncupcakes med vanilje og jordbær mousse topping fra Dr Oetker






Lagde noen enkle vanilje og sitron cupcakes som min mamma skal ha til lunsj møte med noen venniner imorgen. Skulle egentlig lage lemon curd,men den fikk jeg ikke til ordentlig. Får prøve den en annen gang,siden jeg ikke hadde nok egg igjen :)

Jeg brukte Dr Oetker sine vanilla og jordbær mousse topping som er enkle å bruke og ikke minst rask å lage ;) Du får tak i dem i de fleste matbutikker nå.

Her er oppskriften på cupcakesene:

Enkle vaniljecupcakes:150 g romtemp usaltet smør
2 dl sukker
3 store egg
3 dl hvetemel
1 / 2 ts bakepulver
2 ts vanilje sukker

Forvarm ovnen på 180 grader
Rør smør og sukker i en bakebolle til det blir lyst og luftig
Tilsett eggene ett om gangen. Rør godt
Ha så i hvetemel,bakepulver og vaniljesukker. 
Rør til du får en jevn røre.
Fordel så deigen i cupcakes formene du har valgt.
La den stå i midten av ovnen ca 20 min.
Jeg bruker som regel en iskrem skje til å fylle dem opp,så det ikke blir for mye eller for lite.
Avkjøl dem på rist når de er ferdig.



 Sitron cupcakes:
80 g romtemp usaltet smør
1,5 dl sukker
2 egg
3 dl hvetemel
1/2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
revet skall fra en sitron

Du gjør det bare på samme måte som vanilje cupcakene :) Bare husk sitronen i denne da :)

Og jeg brukte vanilje toppingen på sitroncupcake og jordbær på vanilje :))


ENJOY !!

1 kommentar:

  1. nydelig oppskrift skal bruke den men med en annen vri. Takk!!

    SvarSlett