Banan cupcakes med kanel noen med sjokolade frosting og noen med melis og brunt strø sukker


Deilig banan cupcakes!

 

 

Bananer passer kjempe godt til baking,siden de nærmest blir karamellaktige

når de blir stekt! Og både barn og voksen elsker de :)

 Her tok jeg både sjokolade topping og melis med litt brunt strø sukker på

 Kjempe deilig at jeg måtte forsyne meg mange ganger :)

 

Forvarm ovnen på 170 grader først

120 g hvetemel

140 g sukker

1 ss bakepulver

1 ts malt ingefær

1 ts malt kanel

en klype salt

80 g usaltet smør romtemp

1,2 dl helmelk 

2 egg

120 g skrelt banan 

 

Ha mel,sukker,bakepulver,kanel,ingefær,salt,og smør i en kjøkkenmaskin

eller med en elektrisk håndmikser hvis du ikke har det første.

Bland så alt på lav hastighet til du får en sandaktig konsistense

Tilsett melken sakte og vispalt godt sammen. Ha i så eggene og bland godt,rør inn den moste bananen for hånd til alt er godt blandet.

 

Bruk en skje eller en iskremskje som jeg gjorde. Du får kjøpt det på nett eller på Cacas. Og fyll opp formene to tredjedes fulle og stek dem i den forvarmede ovnen i ca 20 min,det kommer ann på ovnen din.

Når de er ferdig så la dem hvile på en rist før du tar på toppingen så det ikke smelter som den gjorde på min,men det var fordi jeg ikke klarte å vente :)

 

 

Sjokolade topping:

300g siktet melis

100g usaltet smør romtemp

40g siktet kakaopulver

0,4 dl h-melk

 

Visp melis,smør,og kakaopulver med en elektrisk håndmikser

på middels hastighet til alt er godt blandet. Sett maskinen på lav hastighet

og tilsett melken litt og litt. Kjør så maskinen på litt raskere hastighet på slutten

i ca 5 min til den er fin og luftig!

 

 

Enjoy !!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar