Rosa Makroner med kokosfyll

Dette er de første makroner jeg lagde for en stund siden. De ble faktisk ganske gode :)Oppskrif fant jeg på Passion4baking

Her er oppskriften:
Macarons à la noix de coco:
 
  • 60 g mandelmel
  • 40 g kokos
  • 200 g melis
  • 90 g eggehvite (cirka 3 stk)
  • 30 g sukker
  • lavendel karamellfarge
 
Begynn med å helle mandelmel og melis i en bolle.
Mandelmel kan du lage selv 
Videre trenger du kokos….. best å male det slik at det blir så finmalt som mulig.
Hell eggehvite i en ren mikserskål og miks dette godt sammen.
Viktig at eggehvitene har ligget i romstemp. i minst et døgn før du lager macarons.
Når eggehviten begynner å skumme  er det på tide å tilsette sukker…
Tilsett sukkeret litt etter litt…
Miks det videre til du får en flott marengs
Jeg blandet marengsen med rosa konditor farge istedenfor lilla. Man velger den fargen man vil ha :)
Bare hell litt farge i marengsblandingen
Miks det litt til…
Jeg bruker en slikkepott og rører litt i  marengsen.
Nå er det på tide å tilsette mandelmel, melis og kokos..
Det beste er å bruke en sil til dette.
Med macarons skal du ikke ha for tykk røre,  men heller ikke for flytende…den skal være akkurat passe tykk.
Jeg bruker en stor rund tipp og en engangs sprøytepose.
Setter posen i et glass for da at blir det lettere å fylle den med  røra.
Sprut ut små klikker på bakeplaten ( store som 5-kroninger).
  La dem hvile i cirka 30 minutter før du setter dem inn i en forvarmet ovn.
Disse macarons steker jeg på  160 C i cirka 18 minutter.
Det avhenger litt fra ovn til ovn, så pass godt på dem .
OBS! for at disse ikke skal sprekke på toppen:  Plasser en ekstra bakeplate under  bakeplaten  og ikke bruk luftovn!
Disse var i ovnen i cirka 18 minutter. La dem hvile litt så skal jeg vise dere hvordan kremen lages, som skal være til fyll i disse macarons.
Jeg bruker idag kokos sjokoladekrem.
Da trenger du følgende:
  • 50 g kremfløte
  • 150 g hvit sjokolade
  • 20 g kokos
Varm fløten samme med kokos i en kjele…
Når det blir varmt tar du kjelen fra plata og tilsetter den hvite sjokoladen.
Rør det godt sammen når det har smeltet…
Legg en liten klikk med krem på hver macarons og legg på toppen.
De er enda bedre om du oppbevarer dem i kjøleskapet en dag,  da setter smaker seg enda mer….

Enjoy :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar