Pistage Makroner

Disse er også fra Passion4baking og er en av mine makronfavoritter med deilig sjokolade og pistasj:)
Her er oppskriften:

Pistagemacarons:
  • 50 g mandel mel
  • 50 g pistage mel
  • 110 g eggehvite (ca 3 eggehviter) som har ligget 1 dag i rumstemperatur
  • 200 g melis
  •  5 ss sukker
Finmal både  mandler og pistasjnøtter i en blender… sil mandlene og nøttene slik at de store bitene forsvinner. Bland så med melis.
I en stor bolle vispes eggehviten med visp. Når eggehvitene begynner å skumme tilsettes sukker… en spiseskje om gangen.
Fortsett å vispe til marengsen er tykk og blank.
Hell nå forsiktig i mandel blandingen inn i marengsen og rør med en slikkepott.
Jeg gjør dette i 2 omganger, skulle ha jobbet det litt mer inn på dette stadium …..mine macarons ble dessverre ikke flate denne gangen pga at røra ble for kompakt.
Jeg valgte en mintgrønn farge 
Jeg bruker en stor rundt tipp og en sprøytepose…
setter posen i et g
lass og fyller den med røre…
og lag små  klikker på en stekeplate. 
La dem hvile i 30 minutter så det  dannes en hinne på overflaten.
Ha en ekstra bakeplate under den andre platen i ovnen og ikke ha på luftovn.
Forvarm ovnen til 150 ° C. Stek ca 8-10 minutter.
La macarons  avkjøles og deretter fylles med fylling etter ditt eget valg.
Jeg lagde sjokolade/pistage frosting
  • 50 g mørk sjokolade
  • 100 g melis
  • 1 dl fløte
  • 100 g philadelfia ost
  • 50 g pistage
Smeltet sjokoladen 1 minutt i mikro..
.tilsatte philadelfia ost og  melis i den varme sjokoladen og rørte det godt sammen.
tilsett så fløte i
litt  pistage i
Cirka 1 ts. frosting på hver pistage macarons og en macarons på toppen.

Enjoy :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar