Mini cupcakes for barn :)

Jeg hadde det gøy idag med lage mini cupcakes,selv om det har skjedd en tragedie igår :( Man må prøve å fokusere litt på andre ting,og baking for meg til å slappe av.Jeg brukte oppskrift fra to forskjellige bøker .

Her er oppskriften:

Bunnen er ifra djevelcupcakes av Paul Løwe sin bok
150 g smør
2,5 dl sukker
2 egg
1 dl rømme
1 dl bakekakao
1/2 dl kokende vann
4 dl hvetemel
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
2 ts sp(Sponge cake stabiliser)

Forvarm ovnen til 180 grader
Smelt smør og sukker sammen i en liten kjele.
Ha blandingen over i en bakebolle og rør til sukkeret er oppløst
Tilsett eggene ,ett om gangen og rør godt mellom hvert egg
Ha i rømme
Rør sammen bakekakao og vann i en liten bolle og ha blandingen i røren
Tilsett så mel,bakepulver og vaniljesukker og rør til du har en jevn røre.
Fordel røren i cupcakesformene.
Stek dem i midten av ovnen,store skal steke 20 min og de små i 12 min ca
Avkjøl på rist


Vanilje topping: Oppskrift fra The hummingbird bakery


250 g siktet melis
80g romtemperert smør,usaltet(man kan bruke mindre og ta i litt mer kremost)
0,25 dl helmelk
noen dråper vaniljeestrakt

Visp melis og smør i en kjøkkenmaskin eller med en håndmikser på middels hastighet til alt er godt blandet
Sett maskinen på lav hastighet.Bland melken og vaniljeestrakt i en bolle,og tilsett det i smørblandingen med ett par spiseskjeer om gangen.Kjør på høy hastighet når melken er tilsatt.
Fortsett til toppingen er lett og luftig,minst 5 minutter.

Enjoy

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar