Cookiecupcakes

Da ble det litt baking idag,selv om det var nydelig vær ute:) Kanskje ikke den beste tiden å bake på,men jeg klarte ikke å motstå hehe.
Da prøvde jeg meg på cookie cupcakes med Dots kjeks i. Oppskriften har jeg tatt fra boken til Ingrid Hancock Bjerknes" Cupcakes lag dem selv"

De ble gode,men litt mektig for min smak.Og i denne varmen så smeltet frostingen fort dessverre,så det var ikke lett å dekorere. Men her er oppskriften ihvertfall :)

2egg
90g margarin eller usaltet smør,som har ligget litt i romtemperert
200g brunt sukker
125g mørk sjokolade
1 ts vaniljeekstrakt eller Bakery emulsion som jeg brukte i,siden den blir bedre i smak,men det velger man selv.
150g mel
1ts bakepulver
1/4 ts natron
4 knuste Oreo eller Dots som jeg brukte
2 dl melk


Forvarm ovnen på 180 grader
Sett 16 cupcakes former i to muffin brett
Smelt sjokoladeni vannbad eller mikrobølgeovn
Visp sammen margarin og sukker
Tilsett eggene,ett om gangen,og visp godt mellom hvert egg
Tilsett sjokoladen og vaniljeestrakt eller baking emulsion,rør godt sammen
Tilsett siktet mel,bakepulver,og natron vekselvis med melken.
Knus oreokjeksene eller dots i en pose.Bruk feks en kjevle og slå forsiktig på posen.
Bland de knuste kjeksene inn i deigen
Fyll cupcake formene med en skje eller som jeg gjør med en isskje.En full isskje holder i massevis
Stek dem i 20 min,men det kommer ann på ovnen din,så følg med etter 10 min
Ta dem så ut av ovnen,la dem hvile 5 min i brettet,før du legger dem på en rist


Frostingen: 150 g margarin eller usaltet smør,også romtemperert
450g melis
ca 1/2 dl melk
1/2 ts vaniljeessens
6 knuste oreokjeks eller dots

Visp sammen smør og melis 
Tilsett vaniljeessens og melk
Vend inn knuste oreokjeks eller dots.De skal være finknuste,slik at de kan lett sprøytes gjennom tippen.

ENJOY!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar