Lemonies







Lemonies er en sitron-brownies,de er myke og saftige og veldig lett og lage

Jeg jeg fikk denne oppskriften ifra Manuela sin bok " Just Sweet" men jeg dobblet 
oppskriften,fordi jeg fulgte den orginale oppskriften først og den ble mislykket.
Dette har skjedd mange ganger med hennes oppskrifter,og jeg prøver ikke å si noe 
slemt om henne,men hun bør forandre hennes oppskrifter som de bør være i bøkene hennes.

Her er min versjon av oppskriften:


255g hvetemel

200 g sukker( jeg liker ikke å ha for mye av det hvite sukkeret i kakene mine)

1 ts salt

225 g usaltet smør

1 ts bakepulver

3 egg

saften av 1 sitron
skallet av 2 sitroner


Sitronglasur:

180 g eller mer melis blandet med enten vann eller 2 ss sitronsaft


Forvarm stekeovnen på 180 g

Ha hvetemel,sukker,salt og romtemp smør sammen i en mikserbolle
 blandt dette sammen godt til du får en fin og jevn røre.

Bland så egg,sitronsaft og sitronskallet sammen i en egen bolle først,så
hel det over i mikserbollen sammen med røren,la maskinen gå sakte,så det
blandes godt sammen.

Jeg bruker en brownie form som er ca 10x15 og bruk bakepapir,ikke fettspray,for det
gjorde jeg en gang,og det ble absolutt ikke noe bra resultat og det smakte ikke godt!!

Jeg stekte den i ca 30-25 min,det kommer ann på ovnen din. Når den er ferdig så avkjøl

Hel så glasuren over og nyt den deilige sitron kaken :)






 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar