Pikekyss marengs med pastellfarger

Mmmmmm deilige marengs :) Dette er en veldig lett oppskrift å gjøre og ikke minst gøy:)
Jeg har benyttet 3 forskjellige pastell farger,som pastell grønn,rød som jeg gjorde om til rosa,man trenger ikke mye og baby blue:) Alle fargene er fra Wilton og kan kjøpes på nett eller Cacas i Oslo.

Du trenger
4 eggehviter
2 dl sukker
1 ts sitronsaft
litt vaniljeessens eller vaniljesukker



Pass på å ikke få noe eggeplomme i eggehviten,ellers så vil den ikke bli stiv.
Jeg mikser ca 10 min til den er stiv og du kan snu det på hodet.
Sett oven på 100 g imens. Og gjør istand tipper og farger. Når marengsen er ferdig er det bare å sette igang.
Ha det på 2 stk bakepapir. Sett begge brettene i ovnen og det skal stekes i 45 min. Når klokken har ringt,så slå av ovnen og la det ligge en 45 min til. Ta det ut når det er ferdig og dryss litt melis over :) Nam nam







Flotte pastellfarger :)









Kjempe gode ble de :)

Det ble noen glade barnehage tanter idag som fikk noen av disse god bitene for de tar så godt vare på sønnen min :) Så de fortjente de!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar