Påfugl kake med vanilje frosting







Jeg har tittet rundt på nettet for å få litt ny inspirasjon,og da kom jeg over noe som heter for "Påfugl kaken" men jeg har gjort denne litt anderledes. For det første så lagde jeg denne som mini kake for jeg får ikke sjans til å spise en hel kake,så jeg lagde en mini versjon og da trenger jeg ikke så mye av ingrediensene.

Som sukkerbrød så brukte jeg oppskriften på "Victoria sukkerbrød"


Her er oppskriften på sukkerbrødet:
Forvarm ovnen på 180 g
Victoria  sukkerbunn:
200g usaltet smør
200 g sukker
4 medium egg
200 g selvhevende mel(mel,bakepulver og litt salt)

Bland smør og sukker først til det blir fluffy.Miks så eggene for seg først,før du heller det litt og litt oppi røren.
Bland det godt først,så tar melet litt om gangen i røren til det blir godt blandet.

Stek den i ca 45 min. Følg med :)


 La den hvile på rist når den er ferdig.


Dette er oppskriften for en stor kake så bare bruk halvparten av det :)








Fargene jeg har brukt er ifra Wilton. Du velger jo selv ;)



Vaniljefrosting:

150 g med usaltet smør
1/2 pakke med melis
1/2 pakke med kremost fra Philadelfia
1-2 ts vaniljesukker

Bland først smør og melis godt sammen og tilsett så kremosten,bland litt til.
Sett litt i kjøleskapet. Ta så først å påføre frosting rundt hele kaken og så del opp frostingen i 2 boller og tilsett farge. Finn frem tippen du vil bruke og dekorer og ikke glem å ha det gøy :)










Enjoy :))
  

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Takk Bente :) Jeg syns det selv,men tror mange nordmenn syns det blir litt amerikansk kanskje hehe :)

      Slett