Sjokolade og lønnesirup cupcakes med bacon


Denne oppskriften har jeg ifra boken" Lekende lett" av Paul Løwe,og jeg ble fristet til å prøve :)
Og så godt det smakte da,jøss:) Flott kombinasjon mellom søtt og salt. En av de bedre jeg har lagd på lenge.
Anbefaler den absolutt.

Her er oppskriften:

100g usaltet smør romtemp
2dl sukker
3 egg romtemp
2 ss lønnesirup
3 dl hvetemel
1/2 ts bakepulver
3ss bakekakao


Forvarm ovnen på 180g
Rør sammen sukker og smør til det lyst og luftig.
Tilsett så eggene ett om gangen og bland godt.Rør så inn lønnesirupen.
Bland mel,bakepulver og kakao pulver sammen godt før du har det oppi røren.
Når du har blandet det godt så fordel røren i cupcakesformene ca 3/4 fulle.
Stek dem i midten av ovnen i ca 22 min. Følg med.Avkjøles på rist
Du får 12 cupcakes



Så lager du lønnesirupkrem:

100g usaltet smør
80g kremost
2dl lyst brunt sukker
2dl lønnesirup
1ts vaniljesukker
3dl melis

Rør sammen smør,kremost og brunt sukker i en bolle til det blir luftig og fint. Jeg brukte en elektrisk hånd mikser. Tilsett så lønnesirup og vaniljesukker.Rør godt. Ha i melis og bland til du får en jevn røre.
La kremen være i kjøleskapet i ca 1 time før bruk. Man kan oppbevare den kaldt i ca 10 dager.
Serveres med en bit bacon :)

Enjoy!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar