Porsjons kaker med sjokoladefyll


Jeg lagde porsjons kaker idag med sjokolade fyll og trekt med svart marsipan fra Pals :) Dette har jeg blitt inspirert av
Villa Perlesukker sin blogg side,og Anne-Brith som hun heter har igjen blitt inspirert av Peggy Porschen fra England.
Jeg håper en dag jeg kan dra på ett av Peggy`s kurs til våren,men da er det bare å begynne spare penger,for det er ikke billig,men det er verdt det !!
Det er første gang jeg lager dette,og jeg ser at jeg må øve mer slikt at det blir perfekt :) Jeg sliter litt med å få kakene til å bli fine og rette.. lurer på om det er letterer med vanlig sukkerbunn istedenfor?? 







Oppskriften har jeg også fra Villa Perlesukker. Den blir fin og høy,og det er viktig når man skal lage denne kaken.
Jeg brukte høye runde utstikkere x2 og man legger fyll i midten. Men som sagt det var ikke enklet å få rette linjer på kaken før jeg tok marsipan lokket på.

http://www.villaperlesukker.no/2010/10/24/lills-sjokoladekake/

Lagde rosene med rød marsipan. Og Hvit og rød Royal icing
http://www.villaperlesukker.no/2010/10/16/royal-icing/



2 kommentarer:

  1. Herlighet for en skjønn liten sak!! Skikkelig stilig med sort marsipan:)

    SvarSlett
  2. Takk Julie :) Man skal egentlig bruke hvit,men jeg hadde bare svart og lagde min egen variant :)

    SvarSlett