Disney "Lightning Mcqueen" sjokolade kake

Idag lagde jeg selve bursdags kaken for min vennines sønn. Det er første gang jeg lager en slik kake med marsipan,så jeg spurte en annen vennine om hun kunne hjelpe meg siden dette har hun gjort mange ganger :) Syns det var gøy å gjøre dette,så det blir nok ikke siste gang. Ble ikke så verst syns jeg. Takk for hjelpen Marianne ;) 

Her er oppskriften på kaken:

Sjokoladekake 
3 egg
160 g hvetemel
3 ss kakao
1,5 ts vanilje sukker
1,5 ts bakepulver
1,5 dl vann
150 g usaltet smør

Oppvarm ovnen på 175 grader
Pisk sammen egg og sukker til eggedosis,godt og luftig.
Smelt smør og kakaopulver sammen. Tilsett det tørre og det våte vekselvis sammen med 
eggedosis.
Stek i midten av ovnen i 30 min

Glasur:
300g melis
100g smør
1,5 ss kakao
2 ts vaniljesukker
Og hvis dere ønsker 3 ss kaffe
Smelt smør og bland alt sammen godt. Blir det litt tykt så spe på litt vann eller fløte


Enjoy !!


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar