Sjokolade og bringerbær cupcakes

Da lagde jeg denne gangen sjokolade og bringebærcupcakes.  Oppskriften fikk jeg fra Paul Løwe
Den var veldig enkel å lage,og den smakte veldig bra:)
Bringebærene er plukket fra hagen til mine foreldre!
Her oppskriften :)

100g smør,saltet eller usaltet(Jeg pleier å bruke usaltet)
50g hakket mørk sjokolade
2,5dl malte mandler
1 dl sukker
1 dl hvetemel
3 eggehviter
3dl ferske bringebær
Melis


Forvarm ovnen på 200 grader
Ha smør og sjokolade i en liten kjele,og varm opp under omrøring.Jeg smeltet det sammen i vannbad.
Ta kjelen til side og la det avkjøle litt.
Hell blandingen over i en stor bolle,sammen med malte mandler,mel og sukker

Rør til sukkeret er oppløst(man kan bruke flytende glykose oppi røren)
Stivpisk eggehvitene,og vend dem forsiktig inn i røren .

Fordel røren i cupcakes formene,og pynt røren med bringebær på toppen

Disse cupcakesene hever ikke så mye ,og du kan godt fylle formene godt.
Det blir ca 12 stk.
Stek dem midt i ovnen i ca 15 min,eller til de er faste på toppen.
Avkjøl på rist.

Serveres med melis dryss på toppen

ENJOY :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar