Prinsesse kake til en liten prinsesses bursdag



En liten snuppe hadde bursdag igår og jeg lagde denne "Prinsesse kaken" til henne idag. Det er dattera til en veldig god vennine av meg som fylte 1 år :) Og hun er vennina til min sønn Lucas som snart fyller 1 år også.Som fyll har jeg brukt jordbærsyltetøy,vaniljekrem :)




Som overtrekk har jeg brukt marsipan fordi jeg liker det best,er ikke noe fan av fondant. Det er Pals marsipan og det er den beste marsipanen man kan få tak i,syns nå jeg ;) Håper kaken faller i smak for de når de skal ha familie selskap på søndag og jeg skal smake på rester mandag :) Det blir kos !!












Her er oppskriften :

Kakebunn:
4 egg
2 dl sukker
1dl hvetemel
1dl potetmel
2ts bakepulver
2ts vaniljesukker

Varm opp ovnen på 175 grader

Smør en rund form på ca 22 cm.Visp egg og sukker sammen til det blir en luftig eggedosis.Sikt så melsortene  med bakepulver og vaniljesukker sammen.Vend melet ned i eggedosisen. Hell over i form. Stekes i midten av ovnen ca 40 min. La kaken avkjøle 5 min før du har den på rist

Vaniljekrem:

2 dl melk
2 stk eggeplommer
0,5 dl lys sirup
1ss potetmel
1ss vaniljesukker
4,5 dl kremfløte


Visp alt sammen til vaniljekremen untatt vaniljesukker og kremfløten i en rustfri kasserolle. Kok opp under omrøring til kremen har tyknet . Tilsett vaniljesukker. Avkjøl. Visp kremfløten og bland den i kalde vaniljekremen.

Jeg brukte også jordbær som fyll,men man velger selv ;)

Enjoy!!

2 kommentarer:

  1. Mamman til Eira Simone9. desember 2011 kl. 11:52

    *hudretusen hjerter*
    Tusen tusen takk, søte Lene! Den er helt fantastisk!

    SvarSlett
  2. Bare hyggelig vennen :) Er gla jeg har dere i livet mitt vettu :) Klem

    SvarSlett