Chai cupcakes

Ja da prøvde jeg meg på Chai cupcakes. Tenkte å lage noe enkelt og uten topping,for de som liker det :) Oppskriften har jeg tatt fra Paul Løwe. Smaken kunne minne meg om pepperkaker ,jeg elsker kaker med krydder i. De passer godt når høsten kommer med en Chai te siden av.Her er oppskriften :)

2dl melk 
2 teposer med svart te
1 ss med chai sirup hvis du har
60g smør
2dl mørkt ,brunt sukker
2 egg
5 dl hvetemel
1 ts bakepulver
1/4 ts pepper
1/4 ts kanel
1/4 ts kardemomme
1/4 ts ingefær
1/8 ts nellik
1/8 ts muskat


Forvarm ovnen på 180 grader
Varm melken i en kjele og legg i teposene. Ta kjelen av varmen når den har kokt opp,og la det trekke i 15 min
Ta ut te posene
Rør sammen smør og sukker i en kjøkkenmaskin til det blir  fint og fluffy
Tilsett eggene ett om gangen. La både smøret og eggene stå en halvtime romtempratur.
Ha i mel,bakepulver,krydder og melken.Rør til du får en fin jevn røre.
Fordel røren jevnt i cupcakes formene.Stek dem i midten av ovnen i ca 20 min. Følg med etter 10 min.
Avkjøl på rist

2 kommentarer:

  1. Takk for oppskrifta, kjempegode !! Eg brukte chai te (frå Starbucks) istadenfor svart te, det gjorde at det kom endå meir kryddersmak. I tillegg hadde eg i litt anis og ltt krydder av pomeransskal, då eg har det i mine pepperkakeoppskrifter til vanlig, Nydelig godt !

    SvarSlett
  2. Det hørtes kjempe godt ut Torill :) Det skal jeg prøve engang !

    SvarSlett