Små hjerte terter


Kjempe gode terter med rabarbara og jordbær syltetøy :) Oppskriften har jeg hentet ifra Villa perlesukker.
Kjempe flink dame med mange gode oppskrifter og fremgangsmåter. Her er oppskriften.



Du trenger:
  • 300 g hvetemel
  • 200 g smør
  • 100 g melis
  • 1 egg ( vispet i skål)
Miks hvetemel, smør og melis i en mikser med K element eller smuldre dette sammen. Når dette klumper seg ha i egget og bland lett sammen. Legg dette i plastfolie og la det hvile natten over. Har du dårlig tid? La deigen hvile 1-2 timer.
Kjevle forsiktig deigen utover mellom 2 bakepapir med litt mel på. Slik klisser ikke ting seg til for deg. Ta av ene bakepapiret og stikk ut hjerter. Jeg har brukt hjerteutstikkersett. Du får bestilt det hos Villa perlesukker.




Fyll hjertene med ønsket fyll. Her er det bare fantasien som setter grenser
Legg et hjerte over og tett igjen kantene slik at fyllet ikke renner ut når tertene stekes. Pensle hjertene med eggehvite og stek dem på 180 grader i 10-15 min. Steketiden er noe lengre for større hjerter.
Mine hjerter er ca 10 cm og de stekte jeg på 14 minutter.



La tertene avkjøle på rist og server dem lunkne.
Serveringstips 1 : Strø melis på før du serverer.
Serveringstips 2: Server med hjemmelaget vaniljeis.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar