Halloween cookies





Ja da ble det Halloween cookies som ble lagd idag :)) Har vært på cookies kurs med Villa Perlesukker,så jeg ble bitt av basillen kan man si :)
Jeg gikk inn på nett for å finne noe inspirasjon og det gjorde jeg.Mye flott som ligger der ute.

Oppskriften har jeg ifra Villa Perlesukker og her er den :

200g usaltet smør
200g melis 
1 egg
400g hvetemel
1 ts kanel
1 ts vaniljesukker

Varm opp ovnen på 180 grader
 Miks sammen smør og melis til det blir fluffy.Så tilsetter du egg og hvetemelet og bland sammen på lav hastighet,til deigen blir som en klump. Hvis den ikke vil,så bruk hendene og klem sammen. Legg i plastfolie rundt,ha den kjøleskapet i 1 time.
Ta den ut når den er klar og rull den ut på bakepapir. Ta formene du har valgt og klem ut.
La de hvile ca 30 min på brettet før du setter det inn. Stekes i midten ca 8 min. Skal ikke bli brune. Bare litt gylden på kanten.






Brukte Royal Iceing for å dekorere dem.
1 egghvite
1/2 ts sitronsaft
2-4 dl melis


Miks først eggehviten stiv med sitronsaften ett par min.Så tar du litt og litt melis og blander godt på lav hastighet til den blir stiv. Men pass på å ikke lag den for stiv.Du skal kunne skille den mellom tommelen og pekefinger. Så er det bare å blande farger og dekorere ;)


Enjoy!!











9 kommentarer:

  1. Ja det er gøy! Disse ble skikkelig tøffe da!

    SvarSlett
  2. Takk :)) Ja det er farlig gøy ;) Må lage flere kjenner jeg. Prøve på slike du lagde ;) Veldig kule

    SvarSlett
  3. Man blir litt bitt ;) tusen takk! Neste ut er til jul nå! ;)

    SvarSlett
  4. very nice :) blir nok litt halloween pusleri på kjøkkenet mitt i dag også:)

    SvarSlett
  5. Takk :)) Så gøy da,hva har du tenkt å lage? :)

    SvarSlett
  6. Super-kule, artig med cookies altså. Ikke helt inn i det selv men, veldig artig å se hvor mye stilig man kan lage med de :)

    SvarSlett
  7. :)) Det er kjempe gøy,du burde prøve det engang ;)Hva liker du å lage da? :)

    SvarSlett
  8. Ja jeg tror nesten jeg må det altså :D:D Det går mye i kaker med forskjellig pynt, men det jeg synes er artigst er å prøve nye smaker sammen( i kaker), alltid like spennende hva resultatet blir, hehe( stakkars mannen min)

    SvarSlett
  9. Ja du lager kjempe flotte kaker ;)

    SvarSlett