Eplekake muffins



Jeg simpelheten elsker eplekake og ville prøve å lage søte og gode muffins med eplefyll og toppet med kanel og strøsukker nam nam :) Dette kan du prøve deg frem med det meste,veldig godt med litt nøtter i eller kanskje vanilje fyll. Bare å bruke fantasien. Eplene jeg brukte i denne oppskriften heter Alpe golden fra Bendit,saftig og god aroma:) Kjøpte de på Meny.

Varm opp på 175g
Oppskrift:
40g usaltet smør eller melange uten salt og melk
140g sukker eller mindre
1 egg
1 dl melk
140g hvetemel
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
1/2 ts kardemomme
1/2 ts ingefær
1 eple kuttet i små biter


Pisk mykt smør og sukker. Pisk inn eggene, ett om gangen, til en luftig smørkrem. Sikt mel og bakepulver og vend dette inn i deigen vekselsvis med melken. Rør til deigen er jevn og klumpfri.


Også putter du tilslutt eplebitene i og bland godt. Ha over i cupcakes formene og strø på sukker og kanel.
Stekes i midten av ovnen i ca 25-20 min,kommer ann på ovnen dere har :)






Enjoy

7 kommentarer:

  1. Det står tilsett eggene, men i listen din står det bare et egg?? Skal til å lage de nå, de så mektig gode ut :)

    SvarSlett
  2. Tror jeg bare brukte ett egg der,men bruk gjerne 2 :) Det er ikke noe problem

    SvarSlett
  3. MMmmmm de var nydelige!! Hilsnen 10:37 anonym :) Hadde oppi 2 egg også brukte jeg epleskiver på toppen og strødde kanel over. Lekkert.

    SvarSlett
  4. Hvor mange muffins lager denne oppskriften?

    SvarSlett
  5. Tror det skal holde til ett muffin brett

    SvarSlett