Red velvet whoopie pies








Denne oppskriften fant jeg på Passion4 baking og henne har den ifra "Homes and Gardens"

Super ide og servere på Valentines day som er i februar :) Da lager du den litt rødere og pynt med ett søtt hjerte til

Her er oppskriften:
Oppvarm oven på 180 g


  • 250 g mel
  • 2 ss usøtet kakao
  • 1/2 ts natron
  • 1/4 ts. salt
  • 113 g smør
  • 100 g brunt sukker
  • 1 egg
  • 1 ts. vanilje
  • 1,2 dl rømme
  • 2 ss rød konditorifarge ( fra wilton red no taste)



Bland sammen først mel,salt,natron og kakaopulver i en bolle for seg 

Så blander du sammen smør og brunt sukker og miks det godt sammen til det blir 
fint og fluffy.

Så tar du ett egg oppi og mikser videre,ha i så melet litt og litt om gangen til det blir godt 
blandet.

Så tilsetter du rømme og blander videre,ha i paste farge,helst wilton sin "Red no taste"

Ta litt og litt for å få den fargen du ønsker. Du får kjøpt den på Cacas,kakeboksen.no

 Når det er godt blandet alt sammen så er det bare å legge det i en whoopie pie form hvis du har
jeg brukte en mini muffin form siden jeg ikke har den andre formen. 

De skal stekes kun i 9-11 min,så lar du de hvile i 5 min etter det.

Jeg delte de på midten,men vet ikke om det er sånn det skal gjøres.



Som fyll brukte jeg Melis,smør,og ostekrem Filadelphia eller du kan bruke marshmellow fluff
som fåes kjøpt på Meny eller Coop:)



Enjoy!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar