Red Velvet mini kake



Jeg hadde det litt gøy idag med å lage en mini mini kake ut av red velvet :)
Og resultatet ble ikke så aller verst. Men fortsatt så må jeg øve mye på at det skal bli jevnt og fint 
når man legger på sukkerpasta. Øvelse gjør mester sies det ;)

Fargene var vel ikke akkurat sesongens farger nå,men jeg bare brukte fantasien igrunn:)
Inspirert av Villa Perlesukker og Peggy Porschen fra London. 

Her har dere ihvertfall oppskriften på Red Velvet kake. Den kan romme opp til 12 cupcakes 
eller en 15 cm form som jeg brukte,så stakk jeg ut med runde utstikkere i to forskjellige str.

Varm opp ovnen på 170 grader først
 60 g usaltet smør
150g sukker
1 egg
10g kakao pulver
0,2 dl red no taste fra Wilton gele
1/2 ts vanilje ekstrakt
1,2 dl kjernemelk(skummet kulturmelk)
150 g hvetemel
1/2 ts natron
1 klype salt
1 1/2 ts hvitvinseddik
   


Ha smør og sukker i en kjøkkenmaskin eller bruk en håndmikser
og bland alt sammen på lav hastighet til røra er lett og luftig og godt blandet.
Sett maskinen på høy hastighet,tilsett egget og kjør til alt er godt blandet.
Bland kakaopulver ,den røde Wilton fargegele og vanilje ekstrakten sammen i en bolle for seg selv
til du får en tykk masse.Ha den så over i smørblandingen og bland det godt og jevnt.
Sett på maskinen på lav hastighet og tilsett litt og litt av kjernemelken,Bland godt sammen,tilsett halvparten av melet og bland igjen. Bruk en slikkepott så du får alt blandet godt. Tilsett så salt,natron og hvitvins eddiken og kjør dette igjen på lav hastighet ett par minutter.


Så er det bare å fylle opp formen og sett den midt i ovnen. Den må stekes ca 30 min,det måtte 
jeg. Men du må bare følge med og stikk en nål og sjekk ;)





Kremost topping:
300 g siktet melis
50 g usaltet smør
125 g kald kremost


Visp melis og smøret med en håndmikser eller kjøkkenmaskin
kjør dette på middels hastighet til alt er godt blandet.
Ha så i kremosten og bland godt. Kjøres på middels hastighet 5 min
til den er lett og luftig.


Enjoy!!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar