Cherry ice cream cupcakes



Jeg har lenge hatt lyst til å prøve å blande is krem i cupcake røren. Dette er noe jeg har blitt inspirert av Passion4baking :)
Og gjett om det ble godt :)) Man kan blande alt slags is man har lyst på egentlig,men jeg valgte en Cherry Garcia fra Ben&Jerrys med sjokoladebiter i.

Som topping brukte jeg en kremost topping jeg hadde liggende i kjøleskapet,som jeg blandet litt kirsebær syltetøy i. Men man kan bruke akkurat det man har lyst til ;)
Sikkert godt men en iskrem kule på toppen også,dekket med sjokolade topping.

 Oppvarm ovnen på 180 grader
 
Her er oppskriften:
100 g usaltet smør
2 egg
150 g sukker
2,5 dl hvetemel
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker 
1 ts sponge cake stabiliser
200-250 g iskrem


Bland først smør og sukker til det blir luftig og fin. La alltid smøret og eggene ligge ute i romtemp 
litt først før du begynner. Etter du har blandet smør og sukker sammen så tar du ett egg om gangen
og blander godt for hver gang. Så tar du og blander bakepulveret sammen med hvetemel,og rør det godt sammen,så hvis du vil så tar du litt vaniljesukker oppi. Bland godt. Hvis du har SP så bland litt oppi. Tilslutt så tar du iskremen oppi,bland det godt sammen og fyll opp formene 3/4 fulle.

De skal stekes i midten av ovnen i ca 20 min. Når de er ferdig så avkjøles de på rist.



 ENJOY!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar